Automobilový průmysl na ostří nože
Už dnes spousta tradičních automobilových firem investuje nehorázné peníze do vývoje a výzkumu elektricky poháněných vozidel, protože zkrátka počítají s tím, že ropy a plynu bude čím dál více ubývat. Samozřejmě, dnešní elektrovozy se již vyrovnají rychlosti a možná i výkonosti normálních dieselových či benzínových protějšků, avšak stále je jejich „výdrž“ daleko za tím standardem, který by si všichni od elektrického auta přáli. Pořád je zde spousta problémů, které je třeba řešit a aktivně se na nich podílet.
Výdrž jako největší zabiják
Baterie, které jsou v elektrických autech, jsou z velmi vzácných kovů, například lithia, kolem kterého se nedávno dělo toliko rozruchu v České republice. Drahé kovy nejsou drahé jen tak z legrace, jsou totiž velmi vzácné, výroba takových baterií je nákladná a také velmi nebezpečná pro životní prostředí a vyžaduje se spousta expertízy a moderní postupy. To mnoho automobilek raději zanevřou a vrátí se ke klasickému motoru. Časem se vyřeší i tento problém a elektrická auta budou už více než běžnou věcí, spolu s nabíječkami, které za čas vyhodí z vyvýšených pozic benzinové pumpy.
Spotřeba energie a doba výdrže
Další velkou překážkou je spotřeba akumulované energie v baterii elektromobilu. Americká společnost vizionáře Elona Muska sice neustále pokořuje rekordy, co do výdrže, ale stále to je úplné nic proti těm motorům, které využívají fosilní paliva. Jestli ujede pár set kilometrů na jedno nabití? To je stále ještě v plenkách a bude se muset ještě hodně zdokonalit, než se bude moci považovat za rovného k tradičním automobilům.
Budoucnost je však jasná
Pokud lidstvo nepřijde na ještě efektivnější a lepší řešení než elektřinu, elektrická auta nahradí v brzké budoucnost většinu vozů a aut na trhu. Není totiž možné, abychom s rostoucí populací mohli udržet také poptávku po stále nových vozech a s takovou poptávkou také požadavek na stále větší spotřebu ropy a zemního plynu, jejichž zásoby se nenávratně tenčí.