Výhodná balení
Nejednou se každý z nás určitě setkat s výhodným balením. Při pohledu na balíček, krabičku či cokoliv označeného jako výhodné balení to ve většině zákazníků vzbudí dojem „to chci mít“. Máme pocit, že tento výrobek v regále čeká právě na nás a vzhledem k jeho výhodnosti si jej musíme koupit, protože ušetříme, než kdybychom koupili standardní balení . Spoustu z nás ihned takovéto balení dá se svého košíku a míří s ním pokladně. Nakonec s výhodným produktem odchází domů v nákupní tašce s pocitem, jak dneska opravdu dobře nakoupil. Má radost, že tak výhodné balení ulovil právě on, že přišel do obchodu v pravou chvílí, jelikož zrovna takové balení nabízeli.
Výhodné balení může mít různou formu. Může být prodáváno více výrobků najednou v nějaké sadě. Co se týká sáčků, tak jsou často nabízeny, jakože větší sáčky. Někdy je výhodné balení obohaceno o nějaký dárek, který v nás budí dojem, že je to opravdu bonus, když dostaneme k čaji nějakou krabičku či hrnek.
Pravdou je, že každé označené výhodné balení takovým balením být nemusí a je to opravdu jenom tah obchodníků na mysl zákazníků a dost často se jim vyplatí, protože o dané výrobky je ihned větší zájem. Ve skutečnosti však balení tak výhodné není, jelikož, když rozpočítáme hodnotu obsahu balení, zjistíme, že kdybychom koupili jednotlivé kusy, zaplatili bychom stejně v některých případech i něco méně. Co se týká balení v sáčcích, vyplatí se rozpočítat cenu za gramáž výhodného balení a standardního. Stejně tomu je u nápojů. A dárky, které jsou často nabízeny, mají opravdu takovou hodnotu?
Záleží na každém z nás, jak se nechá ovlivnit a zda se nechá ovlivnit reklamními tahy obchodů a prodejců. Každý zákazník by si měl před nákupem výhodné balení přepočítat, zda nabízené balení je opravdu dobrou koupí a zda by nebylo od věci koupit balení standardní, jelikož vyjde opravdu levněji.